Thursday, September 02, 2010

tAuFuFa oH tAuFuFa...

salam sejahtera semua..
hari ini puasa x??
erm...
ramadhan dah nak habis...
sedih sangat??
apa yang telah kita lakukan sepanjang ramadhan ini??
apakah manfaat ataupun faedah yang telah kita peroleh sepanjang bulan ini??
sebelum ramadhan pergi meninggalkan kita...
ayuh kita sama-sama tambahkan amalan kita bagi memburu malam yang dinantikan oleh orang-orang yang beriman iaitu malam al-qodar.malam di mana malaikat dan ruh(jibril) dengan izin TUHANNYA turun untuk mengatur semua urusan.al-quran juga turun pada malam itu.dikatakan malam itu sangat cerah dan suasana amat tenang.jika seseorang itu dapat membuat ibadah pada malam yang mulia itu,dia sangat beruntung.malam itu lebih baik daripada 1000 bulan.betapa beruntung bagi mereka yang berjaya bangun pada malam itu.



semua mesti pelik apa kaitan taufufa dengan malam a-qodar.hehehe
memang tiada kaitan pun.itu hanya muqaddimah yang cantik..saja je nak kongsi cerita sedikit yang bagi ana lawak+mengarut= mengada-ngada..
xtahu kenapa ramadhan kali jadi sangat suka atau jatuh cinta habislah dekat TAUFUFA.tak tau apa alasannya.ramadhan sebelum ni tak ada pun macam ni.rasa biasa je..tetapi angin tahun ni lain sedikit...tahap suka gilerr la kat taufufa..tiba kat shah alam terus menuju ke bazar yang terdekat terus panah taufufa...nikmatnya dapat taufufa..baru dapat belum makan..pelik bin ajaib...time berbuka tu,lepas makan kurma terus makan taufufa tanpa toleh kiri kanan..lawak3..sahur makan lagi..beli lebih la katakan..mana taknya..seminggu dok tahan nak makan kat asrama...bazar 2 memang ada tapi taufufa x da..minggu first tu ada la tapi x tau nape minggu ke-2 xda..sedey sangat =(...siapa yang membuat hati ini merana..gerai air la ni(hehe.. jangan marah)cakap pasal taufufa..kat shah alam ada satu tempat ni, ada taufufa yang baek punya..kat one utama mail...so,pergi la kat sana..
tu je yang diceritakan.hehehe...taufufa punya pasal la ni..wasalam


p/s ; apabila kita bersatu kita teguh..apabila kita bercerai kita roboh

1 comment:

  1. weyhh...kutuk grai ayaq ka...ang tnggu ang!!!

    ReplyDelete