Thursday, August 19, 2010

aNdAi iNi RaMaDhAn TerAKhiR ku...

salam...

sesungguhnya kita tidak mengetahui bilakah bilakah ajal kita bakal menjelma walaupun tanpa diundang...
andai kita diberi tahu akan tarikh kita bakal dijemput menghadap yang MAHA ESA..
sudah pasti kita akan melakukan persiapan yang rapi..
tidak semestinya yang tua akan mati,
yang muda tidak akan mati...

APABILA ALLAH KATA JADI,MAKA JADILAH....

itu lah yang perlu kita ketahui bahawa maut tidak mengenal usia...

YA ALLAH,andai engkau mentakdirkan aku mati,maka matikan lah aku sebagai syuhadah yang berjuang demi agama yang kau redhai satu-satunya...
sesunguhnya aku tidak layak untuk masuk ke syurga-MU,
TETAPI tidak sanggup masuk ke neraka-MU....
aku hambamu yang lemah...
peliharalah aku dari kemaksiatan serta segala pembohongan yang melalaikan di dunia ini..

AKU MERINDUIMU YA ALLAH..

aku terlalu jahil untuk mengerti berkenaan-mu..

aku teruk sangat..
AMPUNILAH DOSA-DOSA KU INI...
aku MALU dengan MU...
perkenakanlah permintaan ku ini ..

jika ada yang baik dalam diriku ini,maka kekalkan lah ia ya RABBI....
jika ada yang buruk dalam diri ku ini,maka padamkanlah ia ya RAHMAN...

JADIKANLAH aku,hambamu yang bersungguh-sungguh dalam melaksanakan ibadah solat mahupun yang wajib atupun sunnat...
amiinnn...

andai ini ramadhan terakhirKU..
ku pohon agar kau habiskanlah masa ku hanya untuk beribadat kepada mu..
kerana ini adalah bulan yang amat ku cintai hnya kerana ALLAH...

andai ku diberi peluang untuk mendakapMU..
AKU KU LAKUKAN SEKUAT-KUAT yang boleh..
krana aku akan peroleh sebuah ketenangan yang tidak pernah wujud di atas muka bumi ini..
sebuah kebahagian yang tidak ada tolok bandingnya dengan kebahgian di dunia ini...
may ALLAH bless me..


AKU TERUK,
HINA,
BAWAH DAJATNYA,
ampuni aku...
SESUNGUHNYA solatku,ibadahku,hidup dan matiku..hanya kerana ALLAH TAALA
hargailah masa ini sebelum ia pergi meninggalkan kita..
tambahkanlah ibadah mu..
anggap sahaja bahawa kita tidak akn bertemu dengan bulan ramadhan selepas ini..
wasalam..

No comments:

Post a Comment