Thursday, August 19, 2010

ALLAH itU pEmURaH..

SALAM...

kaifa halukum??lama ana tak up date blog ni..maaf sangat2...kerana terlalu sibuk+ddk kat asrama...=p...just want to remember you all...JANGAN PONTENG POSE TAU...nanti x leh raya..saper nak duit raya..kena puasa penuh tahun ni..nanti ana bagi..ceh3..satu sen cukup la..budak-budak x elok pegang duit banyak2..nanti cepat hilang..=p..

-------------------------------

pada bulan yang penuh berbahagia ini,ada banyak cerita yang hendak dikongsi bersama.ada seorang hamba ALLAH ini,dia sayang dekat duit dia,takut habis...tetapi kawan2 dia minta dia belanjakan..pada mula nya dia berat sangat nak keluarkan duit tu..selepas puas berfikir..akhirnya, dia belanja juga kawan2 dia tu sbb bila difikirkan balik.. ni kan bulan RAMADHAN..apa salahnya bersedekah..
lepas belanja kawan2 dia tu...dia berasa sangat seronok...tak tahu kenapa..?

petang keesokan harinya,ALLAH balas budi baiknya itu secara direct dengan ada orang lain yang belanja dirinya berbuka puasa..MAKANAN TU SEDAP PULA TU...bila dIfikirkan balik,untung kalau orang itu suka BERSEDEKAH...sbab jangan risau,ALLAH pasti membalas perbuatan baik kita itu..tak kat dunia mungkin di akhirat kelak..don't worry~ ALLAH sayang kita TAU!!

SANGAT SERONOK KALAU DAPAT MENJADI KEKASIH ALLAH...

DENGAN hanya mengeluarkan sedikit wang SAHAJA yang tidak sampai sepuluh ringggit pun dibalas oleh ALLAH dengan makanan yang harganya RM50 ke atas..
itu sahaja cerita yang boleh dikongsikan pada masa kini..nanti sambung tau..

ALLAH sayang mereka yang baik hati budinya..WASALAM

No comments:

Post a Comment