Friday, November 20, 2009

AdAKaH TaBaH 2 sUKaR??



SALAM...
SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA...
AMIINNN..
apakah kamu pasti akan masuk ke syurganya..
tanpa..
kamu diuji terlebih dahulu..
2 yang cuba ditegaskan oleh ALLAH..
bahawa semua orang2 yang beriman pasti diuji..
ingatla sesiapa yang rasa langsung tidak diuji..
berjagalah la..
adakah kamu pasti kamu masih punya iman yang kukuh..
SEMAKIN KUAT UJIAN YANG DITERIMA..
SEMAKIN MENINGKAT IMAN KITA..
ALLAH pun sayang..
tahukah kita??
setiap ujian yang melanda adalah satu proses peningkatan iman kita..
bersyukurla kita saat diuji..
kerna ALLAH tingkatkan iman di dada..
perkara apa yang sentiasa NAIK & TURUN
2 adalah IMAN..
so?
kita kena sentiasa jaga iman kita..
cepat2 pulihkan saat ia dijangkiti...
saat kita diuji!!
kita harus TABAH
kita harus kuat bukan....
letakkan ALLAH DITANGGA TERTINGGI..
dalam hati kita..
hanya padanya kita berpaut sepenuhnya..
DOA 2 SENJATA MUKMIN...
jangan sesekali kita berfikiran kotor seperti ni..
kenapa mesti aku yang punya ini semua??
kenapa ALLAH buat ini semua??
kenapa mesti aku??
nape bukan orang lain..??
kenapa ,kenapa,dan kenapa??
jangan petikaikan..
berfikiran positifla kepada ALLAH..
SEPATUTNYA BEGINI...
ya ALLAH , aku redha atas segala cobaan mu ini...
jika benar ini satu ujian bagi ku meragut cinta mu yang hakiki..
kurniakan la aku kekuatan serta ketabahan..
andai disebabkan dosa2 ku dahulu..
aku mohon ampun..
ya TUHAN maha pengampun..
ALLAH punya 1001 rahsia yang tidak kita ketahui..
ingat..
ALLAH sorokkan matahari daripada kita..
DIBERI pula..
ribut n petir...
rupa2nya DIA ingin kurniakan kita
SEBUAH PELANGI..
ALLAH SANGAT BAIK..
AKU REDHA ATAS SEGALA2NYA..
SYUKRAN...

No comments:

Post a Comment